ZASADY SPRZEDAŻY
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą i zapraszamy do zakupów w naszej firmie. Przed złożeniem zamówienia prosimy o uważne przeczytanie "Ogólnych zasad sprzedaży", w których zawarte zostały podstawowe informacje związane ze składaniem zamówień, warunkami dostawy, płatności oraz gwarancji. Zapoznanie się z nimi ułatwi znacznie współpracę pomiędzy naszymi firmami i pozwoli na szybką i sprawną realizację zamówień.
Uwaga! Nie prowadzimy sprzedaży konsumenckiej w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176).
Ogólne zasady sprzedaży
Zamówienia
- Niniejsze zasady odnoszą się do produktów (zwanych dalej "Towarami") prezentowanych przez Atel Electronics w katalogach oraz na stronach internetowych.
- Po zapoznaniu się z informacją handlową Atel Electronics, zawartą w katalogach oraz na stronach internetowych, zamówienia na zakup Towarów można składać ze strony www.atel.com.pl za pomocą formularza, e-mailem na adres:cust@atel.com.pl, faksem, osobiście w siedzibie firmy Atel Electronics w Opolu.
- Zamawiającym może być przedsiębiorca w rozumieniu Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 roku, nr 173, poz. 1807) oraz:
- Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST)
- Jednostki Budżetowe
Uwaga! Nie prowadzimy sprzedaży konsumenckiej w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
- Do pierwszego zamówienia składanego w Atel Electronics należy dołączyć wymagane prawem dane niezbędne do wystawienia dokumentu sprzedaży FV VAT, a w szczególności numer NIP Zamawiającego.
- Zamówienie składane przez Zamawiającego powinno zawierać:
- datę złożenia zamówienia,
- dokładną specyfikację Towarów według danych opisowych zawartych w katalogach oraz na stronach internetowych Atel Electronics,
- oczekiwany termin realizacji zamówienia,
- sposób dostawy,
- wybór formy płatności, które zostały określone w pkt. 16 poniżej.
- W przypadku zakupu dużej ilości określonych Towarów możliwe jest indywidualne negocjowanie ceny sprzedaży.
- Atel Electronics sprzedając Towary, na które została ustalona cena w walucie obcej, przelicza ceny na złotówkowe na podstawie kursu sprzedaży dewiz obowiązującego w banku Santander Bank Polska S.A. w dniu wystawienia faktury za zamówione przez Zamawiającego Towary.
- Atel Electronics zastrzega sobie prawo zmiany cen w przypadku istotnej zmiany kursu zakupu waluty w stosunku do złotego lub zmiany przepisów importowych. W przypadku takich zmian Zamawiający będą niezwłocznie o tym powiadamiani.
- Atel Electronics zastrzega sobie własność sprzedanych Zamawiającemu Towarów aż do całkowitej zapłaty przez Zamawiającego ceny w całości.
- Ilość Towaru określona w zamówieniu powinna być wielokrotnością ilości Towaru w najmniejszym opakowaniu zbiorczym.
- Przed złożeniem specjalnego zamówienia na Towary nie znajdujące się w aktualnej sprzedaży Zamawiający zobowiązany jest przesłać zapytanie ofertowe do Atel Electronics pocztą elektroniczną. Atel Electronics zastrzega sobie prawo do pobierania zaliczek na poczet realizacji takich zamówień.
- Towary sprowadzane na specjalne zamówienie, które nie znajdują się w stałej ofercie Atel Electronics, traktowane są na zasadach tzw. importu indywidualnego.
- Kwota zamówienia nie może być każdorazowo niższa niż 150,00 zł netto.
- Katalogi i dane zawarte na stronach internetowych Atel Electronics stanowią jedynie informację handlową i nie mogą być uznawane za ofertę w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego. Stanowią one jedynie zaproszenie do rokowań w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Wszelkie zdjęcia, rysunki, wykresy, informacje techniczne i inne dane dotyczące Towarów zamieszczane w katalogach oraz na stronach internetowych Atel Electronics, stanowią jedynie ogólną i przykładową charakterystykę tych Towarów i mogą się nieco różnić od rzeczywistych Towarów dostarczanych przez Atel Electronics.
Warunki płatności
- Zamawiający rozpoczynający współpracę z Atel Electronics są zobowiązani do uiszczania płatności gotówką w momencie odbioru Towaru lub przelewem bankowym na podstawie faktury pro-forma przed odbiorem lub wysyłką Towaru.
- Zamawiający stale współpracujący z Atel Electronics, mogą, na podstawie indywidualnych uzgodnień, uzyskać dogodne warunki płatności. Stałym Klientom proponujemy odroczony termin płatności w ramach ustalonego limitu kredytowego.
W szczególnych przypadkach możemy zwrócić się z prośbą o przedstawienie innych, dodatkowych dokumentów. Informujemy, iż każdorazowo dokonujemy weryfikacji kontrahentów w ogólnopolskiej platformie wymiany informacji, jaką jest Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej (KRD BIG).
Informacja uzyskana z KRD ma wpływ na podjęcie decyzji w sprawie udzielenia bądź odmowy udzielenia odroczonego terminu płatności.
Zamówienia Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) oraz innych jednostek budżetowych realizowane z odroczonym terminem płatności pod warunkiem otrzymania zamówienia w formie pisemnej, złożonego przez osobę upoważnioną.
- Za datę dokonania płatności uważa się datę wpływu środków na konto bankowe Atel Electronics (kopia potwierdzenia złożenia przelewu może nie być uznana za dowód dokonania płatności).
Wysyłka towaru
- Wysyłka produktów z prezentowanej w katalogach oraz na stronie internetowej oferty Atel Electronics następuje niezwłocznie lub zgodnie z terminem określonym przez klienta w zamówieniu. Dokładamy wszelkich starań aby czas realizacji zamówienia zawarł się w 2 dniach roboczych od daty jego złożenia. Dotyczy to wysyłki Towarów znajdujących się na bieżących stanach magazynu Atel Electronics. W przypadku gdy jest to niemożliwe, pracownik Działu Handlowego niezwłocznie informuje o tym klienta i uzgadnia z nim dalszy tryb postępowania.
- Zamówiony Towar wysyłany jest na koszt Zamawiającego za pośrednictwem przewoźnika Atel Electronics. Aktualny cennik przesyłek dostępny jest w Dziale Handlowym Atel Electronics. Na prośbę Zamawiającego istnieje także możliwość przesłania zamówionego Towaru za pośrednictwem przewoźnika Zamawiającego lub dokonanie odbioru Towaru przez Zamawiającego bezpośrednio z magazynu Atel Electronics w Opolu.
Warunki gwarancji i reklamacji
- Atel Electronics udzieli Zamawiającemu na dostarczany Towar 12-miesięcznej gwarancji, rozpoczynającej się w dniu jego sprzedaży, chyba, że na dany Towar jest ustalony inny okres gwarancji. Atel Electronics zagwarantuje poprawne działanie Towaru oraz usunięcie wad ujawnionych w okresie objętym gwarancją.
- Udzielona gwarancja uprawnia Zamawiającego do żądania usunięcia wad Towaru lub obniżenia jego ceny.
- Gwarancja nie obejmuje:
- wad i usterek Towaru powstałych podczas transportu,
- wad i usterek spowodowanych niewłaściwą eksploatacją lub działaniem czynników zewnętrznych, takich jak np. powódź, pożar, wyładowania atmosferyczne itp.,
- wad i usterek powstałych na skutek przeróbek, zmian oprogramowania, błędnej konfiguracji lub napraw dokonywanych przez osoby nieupoważnione,
- konserwacji i przeglądów okresowych,
- wymiany baterii.
- W przypadku stwierdzenia wady Towaru z wyłączeniem określonych w pkt.23, Zamawiający powinien niezwłocznie zawiadomić Atel Electronics prawidłowo wypełniając Zgłoszenie Reklamacyjne. Formularz Zgłoszenia Reklamacyjnego dostępny jest na stronie internetowej: http://www.atel.com.pl/documents/zgloszeniereklamacyjne_edit.pdf i wymaga wypełnienia wszystkich pól.
- Na potrzeby stwierdzenia wady reklamowanego Towaru, Zamawiający wysyła na swój koszt Towar w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletem wyposażenia na adres Atel Electronics z dopiskiem SERWIS.
W przypadku uznania reklamacji Towar jest odsyłany na koszt Atel Electronics. W przeciwnym przypadku odesłanie Towaru nastąpi na koszt Zamawiającego.
- Atel Electronics rozpatrzy Zgłoszenie Reklamacyjne w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym będzie dysponował do zbadania wadliwym Towarem wraz z pisemnym Zgłoszeniem Reklamacyjnym. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, a o fakcie tym Klient zostanie każdorazowo powiadomiony. W przypadku braku załączenia Zgłoszenia Reklamacyjnego lub gdy będzie ono sporządzone nieprawidłowo, Atel Electronics zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu rozpatrywania reklamacji do momentu uzyskania kompletu wymaganych informacji.
- W przypadku gdy Towar nie został zakupiony w Atel Electronics lub będzie miał nieczytelne numery seryjne, Atel Electronics zastrzega sobie prawo do odesłania reklamowanego Towaru na koszt Zamawiającego bez rozpatrzenia Zgłoszenia Reklamacyjnego.
- Koszty konserwacji i czyszczenia, jak również koszty ekspertyz, w wyniku których nie stwierdzono uszkodzeń lub stwierdzono uszkodzenia powstałe z winy Zamawiającego, obciążają Zamawiającego.
- Reklamacje, zgłaszane w ramach udzielonej gwarancji, nie mogą być dla Zamawiającego podstawą do odmowy lub wstrzymania płatności za odebrany Towar.
- W przypadku, gdy usunięcie wad Towaru jest niemożliwe lub wiąże się z nadmiernymi kosztami, Atel Electronics uprawniony jest, niezależnie od żądania Zamawiającego, do wymiany Towaru na wolny od wad.
- Atel Electronics dołoży wszelkich starań, by zasadne reklamacje były zrealizowane w terminie 14 dni od daty rozpatrzenia. W przypadku, gdy realizacja reklamacji w tym terminie nie będzie możliwa, strony uzgodnią odrębne warunki i tryb postępowania.